skoleniziemaa

Par vispārējās izglītības pakalpojuma sniegšanu Ādažu novadā pie sarunu galda 18.decembrī notika tikšanās ar Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas priekšsēdētāju Agitu Zariņu-Stūri. 

Sarunas ievadā Ādažu novada pašvaldības priekšsēdētāja Karīna Miķelsone informēja par situāciju Ādažu novadā, kas savā ziņā krietni atšķiras no vispārējās citu skolu situācijas valstī. Ādažu novadā ir liels bērnu skaits ar tendenci arī tuvākajos gados palielināties. Jau šī brīža straujais bērnu pieaugums ir lielāks par izglītības iestāžu iespējām uzņemt un kvalitatīvi izglītot skolēnus. Prognozes rāda, ka 2030.gadā Ādažu novadam būs nepieciešamas 620 jaunas vietas skolēniem.

Carnikavas pamatskolas direktors  Raivis Pauls piebilda, ka arī viņa vadītās skolas  kapacitāte nepieļauj 30 un vairāk bērnus vienā klasē. Tomēr arī šeit tiek domāts risinājums -  plānota kapacitātes palielināšana, lai tā kļūtu par vidusskolu.

Izglītības un jaunatnes nodaļas vadītāja Ligita Anspoka papildinot piebilda: “Izglītības kvalitāte ir pietiekami laba, taču infrastruktūras jautājums ir kritisks. Ādažu sākumskola un vidusskola pārsniedz savu kapacitāti – bērnu ietilpību. Jau 2025.gadā pastāv iespēja, ka bērnu uzņemšana novada skolās būs apgrūtināta.”

Siguļu pirmsskolas izglītības iestādes “Piejūra” vadītāja Antra Krasta apliecināja, ka pirmsskolās, arī tāpat kā sarunā pieminētajās sākumskolās un vidusskolās, izteikti nepietiekot pedagogu. Praksē novērots, ka, pieaugot darba apjomam (bērnu skaita palielināšanās), diemžēl cieš arī pedagoģiskā darba kvalitāte. Tāpat akūta problēma ir speciālo pedagogu trūkums, kas izjūtams visā valstī.

Jautājumā par pedagogu trūkumu A.Zariņa – Stūre ieteica aktīvāk uzrunāt vidusskolas beidzējus, piesaistot un ieinteresējot viņus studēt pedagoģiju, nodrošinot pašvaldības atbalstu studijām, sniedzot stipendiju un garantējot darba vietu novadā.

Sarunas noslēgumā Saeimas pārstāve pateicās par izsmeļošo informāciju, ko sniedza pašvaldības pārstāvji, tā noderēšot un palīdzēšot komisijas darbā, lai labāk izprastu situāciju lēmumu izskatīšanas un pieņemšanas gaitā.