autobuss

Šī gada maijā, apkopojot visas Ādažu novada pašvaldībā saņemtās sūdzības par SIA “Latvijas Sabiedriskais Autobuss ” sniegtajiem pakalpojumiem un to kvalitāti, ziņojām, ka ir nosūtīta vēstule Satiksmes ministrijai ar lūgumu steidzami organizēt sarunu par sabiedriskā autobusa pakalpojuma līguma izpildi ar VSIA “Autotransporta direkcija” un SIA “Latvijas Sabiedriskais Autobuss”, piedaloties arī Ādažu novada pašvaldībai.

Ādažu novada pašvaldība ir saņēmusi Satiksmes ministrijas atbildes vēstuli, kurā informēts, ka ministrija sadarbībā ar VSIA “Autotransporta direkcija”, izvērtējot apkopotās sūdzības, pieprasīja paskaidrojumu no SIA “Latvijas Sabiedriskais Autobuss”.

Savā paskaidrojumā SIA “Latvijas Sabiedriskais Autobuss” norādīja, ka apzinās sākotnējās kases sistēmas darbības nepilnības un iedzīvotājiem radītās neērtības, rindas un reisu kavēšanos. Tāpat sākotnējā posmā tika konstatētas nepilnības abonementa biļešu (40 braucienu) iegādē un korektajā ielādē e-talona nesējā. Minētās nepilnības bija saistītas ar tehniskajām atšķirībām starp biļešu tirdzniecības sistēmu un abonementu produktu funkcionalitāti. No šī gada 14. maija tika ieviests IT risinājums, kas būtiski uzlaboja sistēmas darbības ātrumu un pašlaik viena pasažiera apkalpošana aizņem vidēji 15–20 sekundes. Vienlaikus tika novērstas problēmas abonementu biļešu iegādē un šobrīd šāds produkts ir pieejams kā iepriekš, nodrošinot iespēju izmantot 20 % atlaidi saskaņā ar spēkā esošajiem tarifiem.

Tāpat SIA “Latvijas Sabiedriskais Autobuss”  norāda, ka droša un mierīga braukšana ir viens no galvenajiem uzņēmuma darbības principiem, tādēļ neatbalsta ceļu satiksmes noteikumu vai pasažieru drošības pārkāpumus no autobusu vadītāju puses. Ņemot vērā, ka sūdzības bija vispārīgas, nebija iespējams identificēt konkrētu autobusu vadītājus, reisus vai situācijas, lai veiktu mērķētu izvērtējumu un darbības. Taču SIA “Latvijas Sabiedriskais Autobuss” norāda, ka, lai uzlabotu reisu izpildi, uzņēmums regulāri veic autobusu GPS datu analīzi, tostarp pēkšņu bremzēšanas manevru un ātruma pārsniegšanas pārbaudi, kā arī maršrutu un grafiku izvērtēšanu. Ar vadītājiem regulāri notiek pārrunas par braukšanas kultūru, un identificētu pārkāpumu gadījumā tiek piemērotas noteiktas iekšējās kārtības sankcijas.

Satiksmes ministrija vērš uzmanību, ka kopš neatbilstību konstatēšanas attiecībā uz reisu kavēšanu, kas saistīti galvenokārt ar lēno kases sistēmu darbību, abonementa biļešu darbības traucējumiem, biļešu pārdošanu brauciena laikā u.c., VSIA “Autotransporta direkcija” kompetences ietvaros pievērsa pastiprinātu uzmanību sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai maršrutā “Rīga - Ādaži”.

VSIA “Autotransporta direkcija” veica kontroles pārbaudes klātienē autobusā, kuru laikā tika konstatēts, ka attiecīgo reisu izpilde tiek nodrošināta atbilstoši kustības sarakstam, netika konstatēti kases sistēmas darbības traucējumi, kā arī autobusu vadītāji nodrošināja bezskaidras naudas norēķinus.

Atbildes vēstulē tiek informēts, ka VSIA “Autotransporta direkcija” ir paredzējusi iegādāties un turpmāk attīstīt vienotu kases / norēķinu risinājumu reģionālās nozīmes sabiedriskā transporta sistēmā (autobusos un autoostās).

Atkārtoti izsakām pateicību iedzīvotājiem, ka nepaliekat malā un ziņojat par aktuālajām problēmām! Aicinām arī turpmāk par problēmām, saņemot SIA “Latvijas Sabiedriskais Autobuss” pakalpojumus, ziņot atbildīgajai iestādei VSIA “Autotransporta direkcija”, rakstot uz e-pasta adresi: info@atd.lv vai zvanot pa tālruni: 67280485.

Saistītas tēmas

Aktualitātes